چالیشما ایزین یا اجازه کار در ترکیه

دسته بندی:
نویسنده:

قطعا شما که در حال مطالعه این مقاله هستید، به کار در ترکیه فکر کرده‌اید. اجازه کار در ترکیه با نام چالیشما ایزین شناخته می‌شود. اقامت ترکیه و فعالیت در این کشور یکی از اهداف و آرزوهایی است که بسیاری از افراد آن را دنبال می‌کنند. دریافت چالیشما ایزین یا اجازه کار در ترکیه کار آسانی نیست و شما برای این کار باید به خوبی با قوانین و شرایط ویزای کاری این کشور آشنا شوید. به همین دلیل ما مقاله‌ای کامل و جامع را برای شما فراهم کردیم تا بتوانیم فرایند دریافت اجازه کار در ترکیه را برای شما راحت‌تر کنیم.

چالیشما ایزین چیست؟

کشور ترکیه نیز مانند هر کشور دیگر قوانینی را برای اشتغال به کار تعیین کرده است. این قوانین که در زبان ترکی به آن چالیشما ایزین می‌گویند، شامل یک سری اصولی است که با رعایت آن می‌توانید در این کشور مشغول به کار شوید. دریافت این مجوز اجباری بوده و شما بدون آن نمی‌توانید در ترکیه فعالیتی را آغاز کنید. در صورتی که شما بدون اجازه کار در ترکیه شرکت و یا فعالیتی را شروع نمایید، مشمول جریمه شده و بیزینس شما ناتمام باقی خواهد ماند.

اجازه کار در ترکیه

اقامت کاری در ترکیه

یکی از اهدافی که بسیاری از افراد برای دریافت چالیشما ایزین یا اجازه کار در ترکیه دنبال می‌کنند، دریافت اقامت و اخذ تابعیت ترکیه است. شما از طرق مختلف می‌توانید اقامت ترکیه را بدست بیاورید. ولی اقامت کاری یکی از مطمئن‌ترین روش‌های دریافت اقامت ترکیه است و در نهایت شما پس از مدتی به عنوان شهروند این کشور شناخته شده و از تمامی ‌امتیازات شهروندی بهره مند خواهید شد.

چگونه چالیشما ایزین دریافت کنیم؟

دریافت چالیشما ایزین نیاز به مجوز رسمی ‌از سوی کارفرما دارد. در واقع یکی از قوانین سفت و سختی که کشور ترکیه برای اقامت کاری در این کشور در نظر گرفته این است که شما بدون دریافت مجوز رسمی ‌از سوی نهاد و یا شرکت خاصی نمی‌توانید ویزای کاری

دریافت کنید. با ارائه این دعوت نامه ورود شما به کشور ترکیه مورد تایید قرار گرفته و شکلی قانونی به خود می‌گیرد.
ثبت شرکت نیز از دیگر راهکارهایی است که شما را به دریافت چالیشما ایزین نزدیک می‌کند. البته ثبت شرکت در این کشور فرایند راحتی نیست. به همین دلیل بسیاری از افراد از موسسات و وکلای معتبر در این زمینه کمک می‌گیرند تا ثبت شرکت به صورت اصولی و موفقیت آمیز انجام شود.

دریافت چالیشما ایزین چه شرایطی دارد؟

ترکیه نیز مانند هر کشور دیگر شرایط و قوانین خاصی برای ارائه مجوز کاری دارد. از جمله این قوانین عبارت است از:
حداقل 6 ماه از اقامت توریستی باقی مانده باشد.

  • ارائه مدارک تحصیلی معتبر
  • درخواست رسمی‌کارفرما
  • بیمه درمانی معتبر
  • کد مالیاتی

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص مدارک لازم برای دریافت چالیشما ایزین و مراحل آن تماس بگیرید.

دریافت چالیشما ایزین برای دانشجویان

بسیاری از دانشجویان برای کسب تجربه کاری و یا تامین بخشی از هزینه‌های تحصیل و شرایط زندگی در ترکیه در طول تحصیل خود به دنبال فعالیتی هستند که از طریق آن بتوانند حقوقی را بدست آورده و تجربه‌ای را کسب کنند. فعالیت دانشجویان بدون دریافت چالیشما ایزین غیر قانونی است.

بر اساس قوانین دانشجویان می‌توانند در هفته حداکثر 20 ساعت کار کنند. میزان دقیق تایم کاری به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد. برای این که کار دانشجویی در ترکیه شکلی قانونی به خود بگیرد و شما بتوانید پس از پایان تحصیل در این کشور اقامت داشته باشید، باید اجازه کار در ترکیه داشته باشید.

دریافت چالیشما ایزین برای دانشجویانمدارک مورد نیاز برای دریافت چالیشما ایزین

قطعا شما برای هر کاری باید ابتدا هویت خود را اثبات کنید. بدین منظور ارائه پاسپورت اولین مدرکی است که باید به اداره مربوطه تحویل داده شود. لازم است بدانید که تنها افرادی می‌توانند درخواست اجازه کار در ترکیه را عنوان کنند که حداقل 6 ماه در این کشور زندگی کرده باشند. در نتیجه ارائه مدارکی از جمله مدارک تحصیلی، دعوت نامه کارفرما، عکس پرسنلی، فیش پرداخت مالیات و … برای دریافت چالیشما ایزین الزامی ‌می‌باشد.

چالش در دریافت اجازه کار در ترکیه

شما در هنگام دریافت اجازه کار در ترکیه با چالش‌های مختلفی روبرو خواهید شد. اولین اقدام برای موفق شدن در این عرصه، انتخاب شغلی است که در آن تخصص دارید. تنها دریافت اجازه کار در ترکیه برای اقامت در این کشور کافی نیست. در صورتی که شما بتوانید با موفقیت این مجوز را دریافت کنید ولی در زمینه کسب و کار موفقیتی ایده آل را بدست نیاورید، با شکست مواجه شده و مجبور به بازگشت به کشور خود خواهید بود. اتباع خارجی در ترکیه اغلب در زمینه ساخت و ساز، کارهای ساختمانی، طراحی پوشاک، طراحی داخلی، پرستاری، میهمانداری، منشی گری، کارگری، هتل داری، گردشگری، واردات و صادرات و … مشغول هستند. بنابراین شما با در نظر گرفتن مشاغل رایج و نیاز این کشور می‌توانید این چالش را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید.

دریافت چالیشما ایزین چقدر زمان می‌برد؟

دریافت اجازه کار در ترکیه به زمینه فعالیتی شما بستگی دارد. از زمانی که شما درخواست اجازه کار را اعلام می‌کنید نهایت تا سه ماه باید منتظر نتیجه درخواست باشید. در صورتی که درخواست شما بررسی شده و مورد تایید قرار گرفت، شما می‌توانید به صورت رسمی ‌فعالیت خود را در کشور ترکیه آغاز کرده و اقامت این کشور را دریافت کنید.

دریافت چالیشما ایزین چقدر زمان می‌برد؟

مزایای دریافت اجازه کار در ترکیه

یکی از اصلی ترین اهدافی که بسیاری از افراد دنبال می‌کنند، دریافت اقامت دائم کشور ترکیه می‌باشد. شما پس از 5 سال کار در ترکیه می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

داشتن حق بیمه و بهره مندی از حقوق بازنشستگی از دیگر مزایای اجازه کار در ترکیه به شمار می‌رود.
شما می‌توانید پس از چند سال فعالیت در کشور ترکیه برای همسر و فرزندان خود نیز اقامت بگیرید.
اقتصاد کشور ترکیه نسبت به ایران در وضعیت بهتری قرار دارد.حق بیمه در ترکیه برعهده کارفرما است و نیازی به پرداخت این مبلغ توسط شما نیست.

خیلی از متقاضیان مهاجرت، خواهان سرمایه گذاری در کشور ترکیه هستند.خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است. برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه با مشاورین ما در املاک آریو گروپ تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آدرس ما:

تهران، شهرک غرب، روبروی میلاد نور، مجتمع تجاری شهرک غرب

شماره تماس ما:

۰۰۹۸۹۳۷۲۹۰۸۸۹۹

ایمیل ما:

info@ariogroupiran.com